Porozumienie i przetarg dla obwodnicy Mierzyna. Ułatwi dojazd do obwodnicy Szczecina
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2022-02-04
Pod koniec stycznia br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła porozumienie z Miastem Szczecin w sprawie wspólnego przygotowania i realizacji obwodnicy Mierzyna w ciągu DK10. Było to konieczne ponieważ, obwodnica będzie miała 4,8 km długości, a połowa planowanej trasy leży w granicach Szczecina.
Z początkiem lutego ruszył przetarg na opracowanie kompletnej dokumentacji niezbędnej do budowy obwodnicy. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 12 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie badań podłoża i opracowanie projektu budowlanego oraz 15 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych. Kryteria wyboru ofert to 60 proc. cena i 40 proc. doświadczenie zespołu projektowego. Otwarcie ofert planowane jest 11 marca.
S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina. Przetarg na dokumentację w podziale na dwie części
- Efektem ogłoszonego postępowania przetargowego będzie trójstronna umowa pomiędzy wykonawcą dokumentacji, GDDKiA i Miastem Szczecin. Opracowanie dokumentacji, a następnie złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) jest kluczowe, aby zachować ważność decyzji środowiskowej, która upływa w 2024 roku – zaznaczają przedstawiciele szczecińskiego oddziału GDDKIA.
W 2024 r. zakończy się budowa ważnej drogi ekspresowej na zachodzie kraju
Obwodnica Mierzyna i nowy węzeł - dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Obecnie DK10, wychodząca ze Szczecina w stronę granicy polsko-niemieckiej, przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn. Na drodze codziennie, w godzinach szczytu, tworzą się korki. Na połączeniu DK10 z ZOS powstanie węzeł Dołuje, który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina.
Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina. Inwestycja przewidziana jest do realizacji łącznie z ZOS.
Mapa przebiegu DK10, obwodnicy Mierzyna i połączenia z Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Mapa: GDDKIA
Zachodniopomorskie: W 2025 r. kierowcy ominą Gryfino obwodnicą
Obwodnica ominie Mierzyn od północy. Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości ponad 200 metrów, to teren miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Na połączeniu z ul. Nasienną planowane jest rondo. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3 km dotrze do węzła Dołuje. Ten ostatni fragment leżeć będzie w gestii GDDKiA.