Trasa S11 Kępno - Opolskie - Śląsk na etapie decyzji środowiskowej
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-11-18
Decyzja środowiskowa uwieńczy I etap przygotowań do realizacji odcinka drogi S11 na trasie od obwodnicy Kępna (za Kępnem S11 połączy się z autostradą A1) przez Byczynę, Kluczbork, aż do Bąkowa, wraz z połączeniem z obwodnicą Olesna. Będzie to droga dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku na całym swoim przebiegu. Połączenia nowej drogi z wybranymi drogami istniejącymi zaprojektowano w postaci węzłów, aby zapewnić bezkolizyjność dla ruchu drogowego.
We wniosku o wydanie decyzji środowiskowej jako wariant rekomendowany wskazano wariant W2B.
Mapa z wariantami przebiegu drogi ekspresowej S11
Parametry techniczne drogi ekspresowej S11 Kępno – Kluczbork - Olesno (granica woj. opolskiego i śląskiego):
- Droga klasy S
- Prędkość projektowa: Vp=100 km/h
- Przekrój: 2x2
- Szerokość jezdni: 2x7,0m
- Szerokość pasa ruchu: 3,5m
- Szerokość pasa dzielącego: 5,0m (w tym opaski 2x0,5m)
- Szerokość pasa awaryjnego: 2x2,5m
- Szerokość pobocza ziemnego: min. 2x0,75m
- Dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś.
25 km trasy S11 - obwodnicy Olesna w realizacji projektuj i buduj
Obwodnica będzie biegła w pobliżu obecnej drogi krajowej nr 11 w okolicach Kluczborka, następnie wschodnią stroną Olesna, aż do granicy województw: opolskiego i śląskiego w kierunku Bytomia. Trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach tej inwestycji na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 487 zostanie wybudowany również ,,węzeł Olesno", a także 24 obiekty mostowe.
Kontrakt w formule "zaprojektuj i wybuduj" od II połowy maja br. realizuje konsorcjum firm Mirbud i PBDiM Kobylarnia. Jego wartość to prawie 667,7 mln zł. Nowym fragmentem ekspresowej trasy S11 pojedziemy w 2022 roku.
Droga ekspresowa S11 w woj. śląskim najwcześniej za 8 lat
W Wielkopolsce w budowie S11 – drugi etap obwodnicy Kępna
Od lipca br. powstaje drugi etap obwodnicy Kępna. Umowę w systemie Projektuj i buduj zawarto z firmą INTERCOR w październiku 2017 r., a jej wartość wynosi 122,6 mln złotych. W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi ekspresowej S11 o długości ok. 6,8 km oraz łącznik z istniejącą drogą krajową drogą krajową nr 11 o długości ok. 1,3 km.
II etap obwodnicy pobiegnie na południe od istniejącego węzła Kępno. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (do węzła Baranów), włączająca się do istniejącego przebiegu DK11. Oddanie do ruchu wspomnianego odcinka planowane jest w 2021 roku. Powstanie drugiego etapu obwodnicy ma wyprowadzić ruch tranzytowy z Kępna na trasie północ-południe. Ułatwiony będzie również dojazd do Kępna strony ekspresowej drogi S8.
Projektowanie trasy S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski w zawieszeniu
Docelowa sieć dróg ekspresowych i autostrad ma wynosić ponad 8000 kilometrów. Obecnie w realizacji jest 1,1 tys. km dróg, a w przetargach blisko 350 km. Dalsze odcinki objęte są różnymi etapami prac przygotowawczych. Jedną z dłuższych tras ma być droga ekspresowa S11, która będzie stanowić element ważnego w skali kraju połączenia Pomorza z Wielkopolską i Śląskiem. Trasa S11 docelowo będzie miała 550 km długości i połączy 4 województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie oraz śląskie.