1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W czyje ręce S7 Lubień – Naprawa? Znamy oferty na dokończenie Zakopianki

W czyje ręce S7 Lubień – Naprawa? Znamy oferty na dokończenie Zakopianki

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-10-20
W czyje ręce S7 Lubień – Naprawa? Znamy oferty na dokończenie Zakopianki
Kto dokończy budowę drugiej jezdni S7 Lubień - Naprawa. Zdjęcia: GDDKIA
Siedem ofert wpłynęło w przetargu na dokończenie budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Naprawa (jezdnia prawa). Najniższą cenę zaproponowała firma Strabag Infrastruktura Południe. To jeden z odcinków powstającej Zakopianki na trasie Lubień – Rabka Zdrój. Prace na odcinku stanęły latem tego roku.

7 ofert na dokończenie S7 Lubień - Naprawa

W poniedziałek, 19 października 2020 r., poznaliśmy oferty w przetargu na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Naprawa (jezdnia prawa). Wpłynęło siedem ofert, z czego najniższą cenę zaproponowała firma Strabag Infrastruktura Południe - ponad 74,5 mln zł. Druga w kolejności jest oferta Mota-Engil Central Europe ponad 74,8 mln zł. Najdrożej prace wyceniło UNIBEP i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe – ponad 91 mln zł. GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 99,9 mln zł. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali że zrealizują inwestycję w ciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Przypomnijmy, na odcinku S7 Lubień - Naprawa 20 grudnia 2019 r. oddana została do ruchu lewa jezdnia. Ruch odbywa się na niej w dwóch kierunkach. Na blisko 8-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa prace nie zostały jeszcze ukończone w ciągu jezdni prawej.

W lipcu 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień - Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.

Do wykonania pozostały prace przygotowawcze, naprawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Zabezpieczone muszą zostać skarpy głębokich wykopów, a na czas wykonywania robót zapewniony powinien być dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i zrealizować urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).

Będzie rozbudowa węzła Kraków Południe na połączeniu autostrady A4 z Zakopianką

Estakada na Zakopiance w budowie 

Z przetargu na kontynuację budowy S7 Lubień – Naprawa wyłączono dokończenie estakady. Jest ona realizowana jako odrębne zadania, a umowę podpisano 1 września 2020 r. z dotychczasowym wykonawcą, polską firmą TBM z Grzybna w woj. pomorskim. W ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady zgodnie z wydaną decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i dokonać odbioru robót budowlanych po ich zakończeniu. Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na ponad 42 mln zł. Zakończenie budowy estakady zaplanowane jest na jesień 2020 r.

Budowa S7 w Małopolsce - odcinki, terminy, nowa Zakopianka i odc. Rabka - Chyżne

Zakopianka, odcinki w budowie, w planach nowa trasa Kraków - Myślenice

Zakopianka, odcinki w budowie, w planach nowa trasa Kraków - Myślenice. Zdjecia: GDDKIA

S7 Lubień - Rabka Zdrój - co w użytkowaniu, budowie, przetragu

Realizacja drogi ekspresowej S7 Lubień-Rabka Zdrój rozpoczęła się w 2016 roku. Na odcinku ok. 16,7 km drogi, w tym 15,8 km ekspresowej, oprócz dwukomorowego tunelu o długości po 2,06 km każdej nitki, wybudowane jest 38 obiektów inżynierskich. Największa estakada ma 1 km długości i wznosi się 50 m nad terenem w najwyższym punkcie. Tunel stanowi 12,3% całej trasy. Realizacja tej drogi jest spełnieniem oczekiwań wszystkich jadących pod Tatry i wracających w weekendowych zatorach.

Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała i Skomielna Biała – Rabka Zdrój to trzy odcinki na jakie podzielono budowę nowej Zakopianki. Od końca września 2019 r. kierowcy użytkują odcinek S7 Skomielna Biała-Rabka Zdrój wraz z dwujezdniową DK47, od węzła Zabornia do Chabówki. Na ponad 6-kilometrowym odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki, oprócz dwujezdniowej drogi, powstały dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady) oraz 4 małe obiekty na ciekach przy węźle Skomielna.

Z kolei na tunelowym odcinku drogi ekspresowej S7 Naprawa - Skomielna Biała w październiku 2019 r. przebito na wylot prawą nitkę tunelu pod górą Luboń Mały. Pod koniec kwietnia br. przebito lewą nitkę, a obecnie trwają prace przy budowie obudowy docelowej wewnątrz obydwu nitek. Wykonywane są nisze sygnalizacyjno-alarmowe i hydrantowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy nitkami tunelu. Powstają budynki wentylatorni przed portalami, a także wiadukt i nasyp przed portalem północnym. Zakończenie budowy tunelu planowane jest w 2021 r.

 Droga ekspresowa S7 od Krakowa do Myślenic w opracowaniu

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7