Zakopianka z Nowego Targu do korekty. Będą zmiany ale w obecnym przebiegu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-05-17
Spis treści:
Powstanie projekt przebudowy Zakopianki, DK47 Nowy Targ – Szaflary
Jaka będzie Zakopianka Nowy Targ – Zakopane? Kiedy budowa?
W 2024 roku zakończy się budowa Zakopianki Rdzawka – Nowy Targ
Powstanie projekt przebudowy Zakopianki, DK47 Nowy Targ – Szaflary
Drogowcy ogłosili przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości Zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami. Projekt obejmuje około 7 kilometrowy fragment drogi krajowej nr 47. Wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 28 miesięcy.
GDDKIA wskazała wariant przebiegu obwodnicy Nowego Targu. Droga połączy się z Zakopianką
Jaka będzie Zakopianka Nowy Targ – Zakopane? Kiedy budowa?
Poprawa przepustowości Zakopianki Nowy Targ - Szaflary będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Dodatkowe pasy ruchu powstaną tylko w miejscach, gdzie jest to możliwe. Zadanie zakłada również rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika.
Przypominamy, że dla sąsiedniego odcinka Zakopianki, DK47 od Szaflar do ronda w Zakopanem prowadzone już są prace projektowe. Umowę na opracowanie dokumentacji projektowej podpisano w styczniu 2023 r. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Powstanie plan przebudowy Zakopianki w ciągu DK47. Budowa dopiero po 2028 r.
- Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych – informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zdjęcia: GDDKIA
Rozbudowa Zakopianki pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem jest od lat oczekiwana przez kierowców, który stoją w gigantycznych korkach. Droga DK47 to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę.
Obecna DK47 w okolicach Zakopanego. Zdjęcia: GDDKIA
W 2024 roku zakończy się budowa Zakopianki Rdzawka – Nowy Targ
W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Budowa Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ
Zdjęcia: GDDKIA