Węzeł Poronin na Zakopiance
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2018-11-11
Inwestycja obejmowała przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 47 popularnie zwanej Zakopianką z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961).
Inwestycja została zaplanowana tak, aby nie tylko usprawnić problematyczny przejazd w kierunku stolicy Tatr, Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka, ale także zwiększyć bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Skrzyżowanie DK47 z DW 961 zastąpił bezkolizyjny węzeł, a droga wojewódzka została poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK47). Ponadto nad drogą wojewódzką zostały poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy. Na udogodnienia mogą liczyć także piesi, dla których powstały nowe chodniki, kładka nad drogą wojewódzką 961 oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią pod drogą krajową 47 i linią kolejową. W miejscu skrzyżowania Zzakopianki z drogą powiatową nr 1651 pojawiło się rondo. W ramach inwestycji zlecono rówież budowę nowych mostów - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowy doczekało się skrzyżowanie Zakopianki z ul. Kasprowicza.
Prace budowlane zrealizowało konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina i EUROVIA POLSKA S.A. za prawie 50 mln zł. zWęzeł Poronin udostępniono jesienią 2018 r.