Budimex zgarnie budowę niemal całej trasy S10 Stargard - Piła
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-02-22
Rok 2023 był niezwykle bogaty pod względem ogłaszanych przetargów dla drogi ekspresowej w woj. zachodniopomorskim. Aż w pięciu postępowaniach na realizację odcinków S10 Szczecin – Piła oferty Budimex S.A. zostały ocenione najwyżej przez drogowców. Są to odcinki:
- Odcinek 2: S10 Węzeł Stargard Wschód – węzeł Suchań – 14 km, wartość oferty: 366 166 760,93 zł netto
- Odcinek 5: S10 Węzeł Cybowo – Węzeł Łowicz Wałecki – 16 km, wartość oferty: 492 089 901,00 zł netto
- Odcinek 6: S10 Węzeł Łowicz Wałecki – Węzeł Piecnik – 15 km, wartość oferty: 437 439 230,00 zł netto
- Odcinek 7: S10 Piecnik – Wałcz Zachód – 16 km, wartość oferty: 448 960 288,00 zł netto
- Odcinek 8: S10 Węzeł Witankowo – Węzeł Piła Północ – 13 km, wartość oferty: 586 422 080,00 zł netto.
Termin zakończenia robót dla wszystkich wymienionych zadań to 39 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych). Zakończenie inwestycji powinno nastąpić w 2028 roku.
Komplet przetargów dla drogi S10 Szczecin – Piła. Kierowcy pojadą nią za pięć lat
Mapa drogi ekspresowej S10 Szczecin - Piła w podziale na odcinki realizacyjne
Mapa: GDDKIA
S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Wydana w lipcu ubiegłego roku decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest ostateczna i określiła przebieg trasy. Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Nowa trasa połączy się z już istniejącą obwodnicą Wałcza, a dalej S10 będzie biegła na południe od istniejącej DK10. Na węźle Piła Północ - przyszłym połączeniu S10 i S11 - zakończy się odcinek Stargard - Piła. Na trasie przewidziano budowę jedenastu węzłów drogowych. Powstanie też pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.
Przebieg trasy S10 od autostrady A1 do Warszawy – mapy
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2.