Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
- conadrogach.pl
- UM Gliwice
- 2013-01-21

Rozpoczęły się prace przy budowie drugiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Odcinek Drogowej Trasy Średnicowej, oznaczony jako G2 – od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła Drogi Krajowej nr 88 i ul. Portowej – to jedna z największych drogowych inwestycji w historii Gliwic. Będzie to zarazem ostatni fragment DTŚ, łączącej miasta konurbacji śląskiej na trasie Katowice – Gliwice. Umowę na jego budowę podpisało 12 grudnia w gliwickim Ratuszu konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A. z inwestorem zastępczym – DTŚ S.A.
Budowa gliwickiego odcinka Drogowej trasy średnicowej jest nie lada wyzwaniem bo trasa o długości około 5,6 km będzie przebiegała w śródmiejskiej części Gliwic. Na tym odcinku „średnicówki” powstanie aż 14 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, kładek technologicznych oraz tunel o długości prawie 500 m, którym DTŚ zostanie poprowadzona pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2014 r.
Prace będą realizowane równolegle w różnych miejscach przyszłej DTŚ. W pierwszych tygodniach prowadzone będą roboty przygotowawcze i pierwsze roboty inżynieryjne, przebudowa podziemnej infrastruktury.
- Realizacja tak dużego przedsięwzięcia drogowego oznacza nieuniknione utrudnienia dla kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej i pieszych. Obecnie dopracowywany jest harmonogram robót, a co za tym idzie – projekt organizacji ruchu na czas budowy DTŚ. O tym, które miejsca w pierwszej kolejności zostaną wyłączone z użytkowania i jakie objazdy będą obowiązywać w tym czasie, będzie wiadomo na przełomie stycznia i lutego. W miarę realizacji inwestycji nowo powstające elementy infrastruktury drogowej będą oddawane do użytku, a kolejne ulice zamykane i przebudowywane. Przewiduje się, że istotne zmiany w organizacji ruchu w mieście będą wprowadzane co sześć miesięcy - informują przedstawiciele UM Gliwice.
Od lipca ubiegłego roku trwa już budowa pierwszej gliwickiej części „średnicówki” – od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej
– Na odcinku G1 przezbrojono już infrastrukturę podziemną, która kolidowała z trasą. Prowadzone są prace związane ze wzmocnieniem gruntu pod nasypy drogowe. Trwa budowa obiektów mostowych nad ulicami: Kujawską, Błonie, Wschodnią oraz nad torami PKP, a także realizacja pali pod most nad rzeką Kłodnicą i autostradą A1 oraz pod łącznicę do tego mostu – informuje Danuta Żak, rzecznik prasowy DTŚ S.A.
Odcinek G1 o długości 2,8 km, którego budową zajmuje się firma SKANSA S.A., ma być gotowy w trzecim kwartale 2014 r. Całą Drogową Trasą Średnicową – z Katowic do Gliwic – przejedziemy na początku 2015 r. Obydwa gliwickie fragmenty „średnicówki” będą kosztować prawie miliard złotych. Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską. Pozostałe środki pochodzą z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, z rezerwy subwencji ogólnej oraz z budżetu miasta.
Drogowa Trasa Średnicowa to kluczowa arteria aglomeracji śląskiej - trzypasmowa droga szybkiego ruchu, łącząca pięć miast Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Kierowcy mogą obecnie korzystać z liczącego ok. 20 km odcinka trasy - od węzła z drogą S86 w Katowicach do centrum Zabrza.
Przebieg DTŚ w Katowicach na odcinku od węzła Roździeńskiego do węzła Dąb pokrywa się z przebiegiem drogi krajowej nr 79. Na pozostałym odcinku od 1 stycznia 2006 Drogowa Trasa Średnicowa nosi oznaczenia DW 902
Prace będą realizowane równolegle w różnych miejscach przyszłej DTŚ. W pierwszych tygodniach prowadzone będą roboty przygotowawcze i pierwsze roboty inżynieryjne, przebudowa podziemnej infrastruktury.
- Realizacja tak dużego przedsięwzięcia drogowego oznacza nieuniknione utrudnienia dla kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej i pieszych. Obecnie dopracowywany jest harmonogram robót, a co za tym idzie – projekt organizacji ruchu na czas budowy DTŚ. O tym, które miejsca w pierwszej kolejności zostaną wyłączone z użytkowania i jakie objazdy będą obowiązywać w tym czasie, będzie wiadomo na przełomie stycznia i lutego. W miarę realizacji inwestycji nowo powstające elementy infrastruktury drogowej będą oddawane do użytku, a kolejne ulice zamykane i przebudowywane. Przewiduje się, że istotne zmiany w organizacji ruchu w mieście będą wprowadzane co sześć miesięcy - informują przedstawiciele UM Gliwice.
Od lipca ubiegłego roku trwa już budowa pierwszej gliwickiej części „średnicówki” – od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej
– Na odcinku G1 przezbrojono już infrastrukturę podziemną, która kolidowała z trasą. Prowadzone są prace związane ze wzmocnieniem gruntu pod nasypy drogowe. Trwa budowa obiektów mostowych nad ulicami: Kujawską, Błonie, Wschodnią oraz nad torami PKP, a także realizacja pali pod most nad rzeką Kłodnicą i autostradą A1 oraz pod łącznicę do tego mostu – informuje Danuta Żak, rzecznik prasowy DTŚ S.A.
Odcinek G1 o długości 2,8 km, którego budową zajmuje się firma SKANSA S.A., ma być gotowy w trzecim kwartale 2014 r. Całą Drogową Trasą Średnicową – z Katowic do Gliwic – przejedziemy na początku 2015 r. Obydwa gliwickie fragmenty „średnicówki” będą kosztować prawie miliard złotych. Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską. Pozostałe środki pochodzą z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, z rezerwy subwencji ogólnej oraz z budżetu miasta.
Drogowa Trasa Średnicowa to kluczowa arteria aglomeracji śląskiej - trzypasmowa droga szybkiego ruchu, łącząca pięć miast Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Kierowcy mogą obecnie korzystać z liczącego ok. 20 km odcinka trasy - od węzła z drogą S86 w Katowicach do centrum Zabrza.
Przebieg DTŚ w Katowicach na odcinku od węzła Roździeńskiego do węzła Dąb pokrywa się z przebiegiem drogi krajowej nr 79. Na pozostałym odcinku od 1 stycznia 2006 Drogowa Trasa Średnicowa nosi oznaczenia DW 902