Intensywne prace na trasie S3 Szczecin - Świnoujście
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-06-24
Droga ekspresowa S3 to ważna arteria drogowa północ-południe w zachodniej Polsce. Trasa wybiarana jest przez turystów zmierzających na zachodnią cześć wybrzeża lub w kierunku granicy z Czechami. Kiedy wreszcie skończy się jej budowa i znikną korki? Oto jakie odcinki drogi S3 od Świnoujścia są w budowie, przebudowie i przetragu...
S3 Troszyn - Miękowo
Obecnie trasa na odcinku od obwodnicy Troszyna do obwodnicy Miękowa jest drogą jednojezdniową. Natomiast odcinek od Miękowa do Rzęśnicy to dwujezdniowy odcinek wybudowany w latach 70 ubiegłego wieku. Łącznie to 41,4 km drogi, które obecnie jest w przebudowie/rozbudowie.
Od Troszyna do Miękowa trwa budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S3 o długości 22,4 km wraz z obwodnicą Brzozowa. Powstają trzy nowe węzły drogowe. Na całym odcinku trwają intensywne prace. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu.
- Na S3 Brzozowo - Miękowo wykonawca wbudował dotychczas 208 tys. ton mas bitumicznych z całkowitej ilości 360 tys. ton, czyli zaawansowanie wyniosło 57%. Miesięcznie wbudowywanych jest 45 tys. ton. mas bitumicznych – raportuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakończenie inwestycji przewidziane jest na kwiecień 2021 roku.
Mapa drogi ekspresowej S3 - odcinki w budowie i przetargu. Mapa: GDDKIA
Raport drogowy dla autostrady A1. Co w budowie, gdzie korki i utrudnienia
S3 Miękowo – Szczecin Rzęśnica
Od 10 czerwca br. kierowcy mogą już korzystać z dwóch jezdni i nowych węzłów drogowych Kliniska Wielkie i Rzęśnica na przebudowywanym odcinku S3 Miękowo-Rzęśnica. Jest to szczególnie ważne ze względu na sezon wakacyjny, podczas którego drogą S3 jeździ trzy razy więcej pojazdów niż podczas reszty roku.
Węzeł drogowy Kliniska zastąpił dotychczasowe skrzyżowanie kolizyjne, na którym często dochodziło do wypadków, a nowy układ węzła Rzęśnica sprawi, że nie będą tworzyły się przed nim zatory. Uruchomienie jezdni głównych i węzłów to nie koniec prac, wykonawca prowadzi jeszcze roboty przy drogach wspomagających, kończy przejście dla zwierząt, buduje ogrodzenie. Także na odcinku mamy jeszcze ograniczenie prędkości do 90km/h – pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Korki w drodze nad morze. Mamy dwie jezdnie na S3 i A6 Szczecin – Goleniów
S3 Świnoujście - Troszyn
Ostatnim fragmentem S3, który pozostał jeszcze do realizacji jest ten położony najbardziej na północ Świnoujście-Troszyn.
- Obecnie jesteśmy w trakcie postępowania przetargowego na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje S3 na tym fragmencie o długości 33 km podzielonym na 2 odcinki realizacyjne. Planowany termin zakończenie inwestycji to I połowa 2024 roku – informuje GDDKIA oddział w Szczecinie.
Znamy wykonawców chętnych do budowy trasy S3 Świnoujście - Troszyn
Tunel drogowy w Świnoujściu
Trwa budowa tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Wykonano ściany szczelinowe komory startowej, halę prefabrykacji. Jesienią przypłynie maszyna drążąca. Zgodnie z harmonogramem samo drążenie tunelu ma rozpocząć się w marcu 2021 roku, a cała inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2022 roku. Dzięki tunelowi Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski.
Ostatnie odcinki S3 na południu Polski: Polkowice - Lubin i Bolków - Lubawka
Do pełnego domknięcia drogi ekspresowej S3 potrezba jeszcze odcinków w woj. dolnośląskim. W budowie nadal pozostaje odcinek przez Zagłębie Miedziowe tj. Polkowice - Lubin:
Budowa S3 Polkowice – Lubin. To ostatnia „dziura” ekspresowej trasy od A4 do Szczecina
Z kolei dla odcinków Bolków - Kamienna Góra i Kamienna Góra - Lubawka wykonawcy po przygotowaniu dokumentacji projektowej złozyli wnioski o wydanie decyzji ZRID (zgoda na realizację inwestycji drogowej) do wojewody dolnośląskiego. Po otrzymaniu zezwolenia będzie mogła ruszyć budowa całkiem nowej trasy.
Projektowanie drogi S3 do Lubawki na finiszu. Wnioski o ZRID u wojewody
Droga krajowa nr 3 jest głównym szlakiem transportowym biegnącym wzdłuż naszej zachodniej granicy, jest to część korytarza łączącego północ i południe Europy. Droga jest w większości już gotowa na całym przebiegu, a do przełomu 2023 i 2024 roku ma być gotowa w całości od Świnoujścia do granicy z Czechami.