1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Koniec budowy całej drogi S11 do 2030 roku?

Koniec budowy całej drogi S11 do 2030 roku?

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-11-27
Koniec budowy całej drogi S11 do 2030 roku?
Realizacja drogi ekspresowej S11 jest na różnym etapie w zależności od odcinka. Najszybciej zakończy się budowa trasy na północy. Zdjęcia: GDDKIA
- Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską – to najnowsze zapowiedzi resortu infrastruktury kierowanego przez Andrzeja Adamczyka. Czy obietnica zakończenia budowy całej trasy S11 w ciągu siedmiu lat jest realna? Może być ciężko dotrzymać terminów, bo południowe odcinki drogi S11 dopiero weszły w fazę przygotowań, a projektowanie i wyznaczanie przebiegu części trasy na terenie Wielkopolski trwa od lat.

Najszybciej budowa drogi ekspresowej S11 zakończy się w woj. zachodniopomorskim. Po oddaniu w tym roku 48 km fragmentu Koszalin – Bobolice, do zrealizowania pozostał tylko odcinek z Bobolic do Szczecinka. Na ten fragment, o długości 24,4 km, GDDKIA podpisała 30 sierpnia br. umowę z wykonawcą. Nowe kilometry ucieszą kierowców już w 2026 roku.

Wyrosła piękna trasa ekspresowa S11 nad Bałtyk – zdjęcia nowej S11 Koszalin – Bobolice

Wyrosła piękna trasa ekspresowa S11 nad Bałtyk – zdjęcia nowej S11 Koszalin – Bobolice

Zdjęcia: GDDKIA

W Wielkopolsce trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki: 

1.    Szczecinek - Piła o długości około 59 km, 

2.    Piła - Ujście o długości około 20 km, 

3.    Ujście - Oborniki o długości około 43 km, 

4.    Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km, 

5.    Kórnik - Jarocin o długości około 43 km, 

6.    Jarocin - Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km, 

7.    Ostrów Wielkopolski - Kępno o długości około 30 km. 

Dla odcinka Ostrów – Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla odcinka Szczecinek – Piła oraz Oborniki – Poznań uzyskaliśmy DŚU, a dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

Trwa przetarg na zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Termin składania ofert upływa 6 grudnia br.

Droga ekspresowa S11 Poznań – obwodnica Obornik w przetargu projektuj i buduj

Niedawno poznaliśmy oferty w przetargu na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna., pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów.

Budowa S11. Mirbud z najtańszą oferta na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna 

W przyszłym roku drogowcy planują ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.     

 

W tym roku na mapie drogowej woj. opolskiego przybył pierwszy odcinek ekspresowej S11-ki. W lipcu kierowcy pojechali blisko 25 kilometrami dwujezdniowej trasy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

W toku jest przetarg na kolejne fragmenty trasy na północy Opolszczyzny. W II połowie listopada br. poznaliśmy oferty na budowę drogi S11 pomiędzy Kępnem i Olesnem. To trzy odcinki trasy o łącznej długości ok. 46 km z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku:

  • koniec obwodnicy Kępna - Siemianice (12,5 km),
  • Siemianice - Gotartów (22,7 km),
  • Gotartów - początek obwodnicy Olesna (10,5 km).

Budowa S11 Kępno – Olesno. Polaqua z najtańszymi ofertami

Budowa S11 Kępno – Olesno. Polaqua z najtańszymi ofertami

 

 

Mapa: GDDKIA

Najmniej zaawansowane prace dotyczą odcinków w woj. śląskim. W czerwcu br. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach trafił wniosek o DŚU dla prawie 30 km S11, od granicy województw opolskiego i śląskiego do granicy powiatu lublinieckiego i tarnogórskiego. We wrześniu złożyliśmy wniosek o DŚU dla kolejnego, ponad 31-kilometrowego odcinka, stanowiącego obwodnicę Tarnowskich Gór. Złożenie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wniosków o wydanie DŚU, zakończy początkowy etap przygotowania inwestycji. Na etapie procedowania decyzji DŚU dla odcinka drugiego nie będą następowały ostateczne rozstrzygnięcia w zakresie geometrii węzła Piekary Śląskie i dowiązania się do istniejącej sieci dróg. 

To będzie najdłuższy odcinek trasy S11 na Śląsku. Jest wniosek o DŚU dla obwodnicy Tarnowskich Gór

 

Podsumowując, oto jak przedstawia się obecny stan prac dla budowy drogi ekspresowej S11

S11 Bobolice – Szczecinek dł. 24,3 km (projektuj i buduj), wykonawca: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.

Podpisanie umowy: 30.08.2023 r.

Koniec budowy: IV kw. 2026 r.

 

S11 Szczecinek – Piła, dł. 59,3 km. Obecnie w opracowaniu Koncepcja Programowa, wykonawca dokumentacji - KP: Aecom Polska Sp. z o.o.

Data uzyskania DŚU: 31.08.2023 r. (brak ostateczności).

 

Obwodnica Piły w ciągu S10/S11, dł. 9,0 km

Obwodnica Ujścia w ciągu S11, dł. 11,3 km. Obecnie w opracowaniu STEŚ, wykonawca dokumentacji Schuessler Plan Inżynierzy Sp. z o.o.

Data złożenia wniosku o wydanie DŚU: 12.09.2023 r.

Planowana data uzyskania DŚU: IV kw. 2024 r.

 

S11 Ujście – Oborniki, dł. 43,1 km. Inwestycja w przygotowaniu – opracowano STEŚ. Wykonawca dokumentacji - STEŚ: Trakt Sp. z o.o.

Data złożenia wniosku o DŚU: 29.10.2021 r.

Planowana data uzyskania DŚU: II kw. 2024 r.

 

S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik, dł. 26,2 km. Etap realizacji: Przetarg na realizację projektuj i buduj ogłoszony 10.10.2023 r.

Data planowana zakończenia robót: II kw. 2028 r.

 

S11 Kórnik – Jarocin, dł. 43,73 km. Obecnie w opracowaniu Koncepcja Programowa. Wykonawca dokumentacji - STEŚ: Schuessler Plan Inżynierzy Sp. z o.o.

Data złożenia wniosku o DŚU: 19.12.2022 r.

Planowana data uzyskania DŚU: I kw. 2024 r.

 

S11 Jarocin - Ostrów Wlkp., dł. 57,5 km. Obecnie w opracowaniu Koncepcja Programowa. Wykonawca dokumentacji - STEŚ: Schuessler Plan Inżynierzy Sp. z o.o.

Data złożenia wniosku o DŚU: 31.03.2023 r.

Planowana data uzyskania DŚU: II/III kw. 2024 r.

 

S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno, dł. 31,2 km. Obecny etap to opracowanie Koncepcji Programowej przez firmę Trakt Sp. z o.o.

Data wydania DŚU: 31.01.2023 r. (brak ostateczności)

Planowana data odbioru KP: IV kw. 2024 r.

 

S11 - dobudowa drugiej jezdni na obwodnicy Kępna, dł. 4,2 km. W połowie września 2023 r. ogłoszono przetarg na realizację projektuj i buduj.

Data planowana zakończenia robót: IV kw. 2027 r.

 

S11 Kępno – Siemianice, dł. 12,5 km. Z końcem sierpnia 2023 r. ruszył przetarg na realizację projektuj i buduj.

Data planowana zakończenia robót: IV kw. 2027 r.

 

S11 Siemianice – Gotartów, dł. 22,8 km. Z końcem sierpnia 2023 r. ruszył przetarg na realizację projektuj i buduj.

Data planowana zakończenia robót: IV kw. 2027 r.

 

S11 Gotartów - początek obwodnicy Olesna, dł. 10,5 km. Z końcem sierpnia 2023 r. ruszył przetarg na realizację projektuj i buduj.

Data planowana zakończenia robót: IV kw. 2027 r.

 

S11 gr. woj. opolskiego - obwodnica Tarnowskich Gór (z wyłączeniem obwodnicy Tarnowskich Gór) – dł. 29,7 km. Obecny etap to przygotowanie – w opracowaniu STEŚ. Wykonawcą dokumentacji – STEŚ jest Complex Projekt Sp. z o.o. Biuro Projektowo-Konsultingowe

Data złożenia wniosku o wydanie DŚU: 30.06.2023 r.

Planowana data uzyskania DŚU: II/III kw. 2024 r

 

S11 obwodnica Tarnowskich Gór, dł. 36 kk. Obecny etap realizacji to opracowanie STEŚ. Wykonawcą dokumentacji jest Complex Projekt Sp. z o.o. Biuro Projektowo-Konsultingowe

Data złożenia wniosku o wydanie DŚU: 25.09.2023 r.

Planowana data uzyskania DŚU: IV kw. 2024 r.

 

Po realizacji wszystkich odcinków droga ekspresowa S11 będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ok. 200 km wliczając wspólny przebieg S6 i S11 na północy kraju.

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S11 Jak dojadę - Kluczbork Jak dojadę - Tarnowskie Góry