S6 Koszalin – Sławno w ręce Kobylarni i Mirbudu. Bliżej umowy na S6 do Słupska
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-09-30
Umowa na realizację S6 Koszalin – Sławno podpisana
Oferta konsorcjum Kobylarnia i Mirbud o wartości 657,9 mln złotych została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację odc. drogi S6 Koszalin – Sławno. Nie było odwołań od decyzji GDDKIA.
- Podpisaliśmy umowę na realizację drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Sławno. Inwestycję zrealizuję konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, a wartość kontraktu to 657,9 mln zł - poinformowała dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zachodnia Obwodnica Szczecina. Nowy wykonawca S6 Goleniów – Police
Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekty wykonawcze oraz zrealizować roboty budowalne, a także uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Na opracowanie projektów przewidziano 10 miesięcy, natomiast na same prace budowlane 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Dla inwestycji została już w sierpniu ubiegłego roku uzyskana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W ciągu 30 dniu od podpisania umowy wykonawcy zostanie przekazany plac budowy. W pierwszym etapie będą prowadzone prace przygotowawcze - sprawdzenie saperskie, prace geodezyjne i wycinki. Zasadnicze roboty rozpoczną się po przygotowaniu i zatwierdzeniu projektów wykonawczych.
Odcinek S6 Koszalin - Sławno rozpoczyna się tuż za obwodnicą Koszalina i Sianowa, a kończy przed miejscowością Sławno. Nowa trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku i długości 23,2 km. W ramach inwestycji przewidziano budowę Obwodu Utrzymania Drogi, pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Karwice Północ i Południe) oraz czterech węzłów drogowych:
- Kawno,
- Malechowo,
- Karwice,
- Bobrowice.
W ciągu trasy powstanie 20 obiektów mostowych, w tym 5 obiektów będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Trasa będzie wygrodzona od otaczającego terenu siatkami i wyposażona w bariery energochłonne. Zadanie obejmuje także przebudowę dróg poprzecznych, krzyżujących się z nowo zaprojektowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych.
Zakończenie budowy odcinka S6 Koszalin - Sławno przewidziane jest na koniec sierpnia 2025 roku.
Wielkie obwodnice wielkich polskich miast
Mapa drogi ekspresowej S6 Koszalin - Sławno - Słupsk. Mapa: GDDKIA
GDDKIA wyłoniła wykonawcę S6 Sławno – Słupsk
Dzisiaj również GDDKIA ponownie wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację sąsiedniego odcinka S6 Sławno - Słupsk. Jest to oferta firmy Stecol o wartości 701,6 mln zł. Pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru oferty. To ostatni już odcinek drogi ekspresowej S6 na trasie Szczecin - Trójmiasto, który nie został skierowany do realizacji.
Pierwotnie wybrany wykonawca - firma Polaqua uchylił się w połowie ubiegłego miesiąca od podpisania umów na budowę dwóch odcinków trasy S6: Koszalin - Sławno i Sławno - Słupsk.
Polaqua nie chce budować S6 Koszalin – Słupsk. Co dalej z budową S6?
Droga ekspresowa S6 przebiegać będzie równolegle do Wybrzeża, przez województwo zachodniopomorskie i pomorskie, łącząc największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk. Od niej odbijać będą drogi obsługujące tereny turystyczne nad morzem Bałtyckim. S6 usprawni komunikację pomiędzy polskimi portami morskimi w Świnoujściu, Szczecinie i Trójmieście.
Droga ekspresowa S6 jest częścią korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączeniem z Litwą.