Obwodnica Nysy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-06-06
I etap obwodnicy Nysy - odcinek DK46
Dzięki oddaniu północnego odcinka obwodnicy Nysy (od węzła Nysa w rejonie tzw. „Górki Hanuszowskiej” w kierunku Kłodzka) komfortowo omijamy Nysę jadąc z Opola w kierunku Kłodzka. W ramach zadania powstała dwujezdniowa droga, zrealizowano 4 obiekty mostowe, 1 węzeł, 2 ronda. Największym obiektem mostowym na tym odcinku jest wiadukt kolejowy WC2 o długości całkowitej 115,28 m. Wiadukt ten przekracza łącznie 3 tory kolejowe (2 linie kolejowe) i jest wykonany w technologii betonu sprężonego.
Wartość robót budowlanych na pierwszym odcinku obwodnicy Nysy to ponad 114,5 miliona złotych brutto.
Obwodnica Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41. Zdjęcia: GDDKIA
II etap obwodnicy Nysy w ciągu DK41
Drugi odcinek obwodnicy Nysy biegnący w ciągu DK41 między wyjazdem do Opola i Prudnika otwarto w październiku 2017 r. Odcinek ten był bardziej skomplikowany pod względem technicznym od części obwodnicy w śladzie DK46. W ciągu drogi krajowej nr 41 (ponad 9 km) trasa jest drogą jednojezdniową, ale na około połowie tego odcinka zastosowany został układ „2+1”.
Cała obwodnica Nysy przejezdna
Pełna obwodnica Nysy przejęła ruch tranzytowy biegnący wcześniej przez miasto (GPR 2010 wykazał około 17 tys. pojazdów na dobę, z czego 15 – 20 procent to ciężarówki) oraz połączyła istniejącą sieć dróg z terenami inwestycyjnymi wokół miasta.
Wybudowanie 16,5 km obwodnicy wraz z 14 obiektami mostowymi kosztowało ponad 307 milionów złotych.