Obwodnica Skawiny
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-07-23
Realizacja obwodnicy Skawiny ma na celu odciążenie centrum miasta od nadmiernego ruchu pojazdów zwłaszcza ciężkich. Dzęki zbudowaniu dwóch etapów obwodnicy Skawiny ruch tranzytowy został przeniesiony na obrzeża miasta. W 2019 roku trasa połączyła dwa główne wyloty z miasta: w kierunku Krakowa i w kierunku Oświęcimia.
Mapa przebiegu obwodnicy Skawiny w ciągu nowej DK44
Pod koniec 2014 roku otwarto pierwszy odcinek obwodnicy Skawiny. Równocześnie rozpoczęto przygotowania dokumentacji umożliwiającej zrealizowanie drugiego etapu tej inwestycji, który był realizowany przy współudziale środków województwa. 22 lipca 2019 r. II etap obejmujący odcinek od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44 został udostępniony kierowcom.
DK44 - obwodnica Skawiny dłuższa o 2 km, wkrótce budowa kolejnego odcinka
Władze Skawiny i województwa małopolskiego zaplanowały jednak jeszcze III etap inwestycji obejmujacy odcinki IV i V, który pobiegnie od drogi krajowej nr 44 do drogi wojewódzkiej nr 953 prowadzącej do Kalwarii Zenrzydowskiej i dalej krajówką do Wadowic.
Budowa „domknięcia” obwodnicy – czyli fragmentu do drogi wojewódzkiej nr 953 - ruszy pod koniec 2019 r. Harmonogram zakłada, ze całą obwodnicą kierowcy pojada w 2020 roku. Koszt wykonania tej części to ponad 35 mln zł.
Finalnie długość całej obwodnicy Skawiny, czyli od ul. Krakowskiej do drogi wojewódzkiej nr 953, będzie miała ponad 7 km długości. Jej całkowity koszt zamknie się w kwocie ok. 115 mln zł, z czego 85 proc. stanowią środki unijne pochodzące z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.