Obwodnica Oświęcimia
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-07-02
Nowa obwodnica Oświęcimia w ciągu DK44 będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:
- z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
- z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
- z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
- z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
- z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);
- z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).
Wykonawca szacuje, że gotową obwodnicą kierowcy pojadą w II połowie 2025 roku.